Svenska Triathlonförbundet

Årsmöte 2022

Den 19/3 genomfördes Svenska Triathlonförbundets årsmöte för år 2022. 15 stycken röstberättigade föreningar som deltog och totalt 37 stycken deltagare på mötet. Mötes hölls i Göteborg med ett uppskattat arrangörsmöte under samma helg.

Aktiviteterna kring årsmötet inleddes redan på fredagseftermiddagen med ett efterlängtat fysiskt möte för våra arrangörer runt om i landet. Förbundets arrangörsansvarig Üve bjud sen ett tag tillbaka in samtliga arrangörer med ett sanktionerat arrangemang för en gemensam träff i samband med årsmötet. Under fredagseftermiddagen och lördag förmiddag genomfördes workshops och erfarenhetsutebyte mellan arrangörerna och vad vi tillsammans kan skapa framöver för att stärka våra arrangemang. Tack till alla arrangörer som deltog och bidrog till härliga dagar.

Under fredags kvällen anslöt ett antal årsmötesdeltagare samt förbundsordförande tillsammans med några ledarmot från styrelsen för en gemensam middag.

Årsmötet startade efter lunchtid på lördagen. STF:s Henrik Nöbbelin öppnade mötet där han hälsade alla välkomna. Därefter valdes Håkan Leeman, styrelseordförande i Svemo (Svenska Motorsportsförbundet) till mötesordförande. Till sekreterare valdes Ola Silvdahl, STF:s generalsekreterare.

STF:s styrelse presenterade kortfattat verksamhetsberättelse för 2021 samt verksamhetsplanen för 2022. Mötets propositioner och motioner diskuterades och beslut fattades.

Vid valet av förbundsordförande och ledamöter kom det inte in några förslag utöver valberedningens nomineringar. Förbundsordförande och ledamöter i styrelsen är:

Henrik Nöbbelin, ordförande (vald till årsmötet 2023)
Jonas Hedeback (vald till årsmötet 2023)
Jonas Rylander (vald till årsmötet 2023)
Tobias Marklund (vald till årsmötet 2023)
Jannike Linné (vald till årsmötet 2023)
Ria Damgren Nilsson (omval 2 år)
Johanna Green (omval 2 år)
Åke Lantz (omval 2 år)
Pia Sundkvist de Beau (nyval 2 år)
TBA (aktivas rep.)

Valberedning (på ett år):
Veronica Hammarstedt, ordförande

Nikklas

Jorme
Thomas Rehn

Vi vill välkomna Pia till styrelsen och önska styrelsen med Henrik i spetsen ett stort lycka till och stort tack till Jenny Nilsson som fram till årsmötet har varit aktivas representant i styrelsen. Vi vill även rikta ett stort tack till Elin Bommenel och Jonas Haglund för sina år i valberedningen och för deras engagemang och arbete för svensk triathlon.

Till sist vill styrelsen med personalen på Svenska Triathlonförbundet rikta ett stort tack till alla ni som deltog vid årsmötet. Det betyder enormt mycket att allas röster hörs vid dessa beslutfattande möten.

Här finns årsmöteshandlingarna för 2022 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Protokoll från årsmötet kommer publiceras på hemsidan inom en månad Länk till annan webbplats..

Svensk Triathlon - världens bästa!

Publicerad: 2022-03-23

Senast uppdaterad: 2022-03-23