Svenska Triathlonförbundet

Nytt datum för årsmöte Svenska Triathlonförbudet - 19 september på Scandic Star Sollentuna

Svensk triathlon har viktiga frågor att diskutera och besluta om, och vår förhoppning är att alla föreningar som har möjlighet möter upp på Svenska Triathlonförbundets årsmöte 2020.

Förbundsstyrelsen meddelar härmed att Svenska Triathlonförbundets årsmöte 2020 planeras att hållas lördag 19 september i Stockholm och alla medlemsföreingar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. hälsas varmt välkomna.

Svensk triathlon har viktiga frågor att diskutera och besluta om, och vår förhoppning är att alla föreningar som har möjlighet möter upp på Svenska Triathlonförbundets årsmöte 2020 som kommer att hållas enligt följande:

Plats:                Scandic Star Sollentuna Länk till annan webbplats.
Dag:                  Lördag 19 september, 2020
Tid:                   12:00-13:00 Gemensam lunch (anmälan senast 13/9).
                         13:00-17:00 Årsmöte
Lokal:               Colosseum (hörsal för 450 st personer med två in/utgångar, se länk för 360 graders visning Länk till annan webbplats.)

Varje förening som är ansluten till Svenska Triathlonförbundet och som senast den 31 december året före årsmötet fullgjort sina stadgeenliga skyldigheter har en röst, se stadgar. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Livesänding

Årsmötet kommer att live-sändas på vår youtube kanal Sweden Triathlon. Via sändningen ges chans till att se och höra, dock inte vara en del av mötet.

Länk till sändningen >>>

Årsmöteshandlingar

Här finns handlingarna till årsmötet Länk till annan webbplats.Handlingarna är uppdaterade 2020-07-22 under Valberedningens förslag pga ett fyllnadsval Länk till annan webbplats. samt 2020-08-29 med nytt förslag på budget 2020 med anledning av Covid-19.

Fullmakt

Alla som röstar på årsmötet måste ha med sig en fullmakt  Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.undertecknad av föreningens firmatecknare. Ta med påskriven fullmakt till årsmötet alternativt mejla in den till info@svensktriathlon.org innan mötet.

Gör gärna er anmälan till årsmötet via länk:

Viktigt med anmälan

då vi i vår återkoppling till Scandic behöver göra en avstämning innan mötet hur många som kommer vistas i lokalen och dessutom bjuder STF på kaffe och bulle utöver att man kan anmäla om man önskar lunch eller ej. Önskar man lunch måste anmälan göras senast 13/9.

Logi

Scandic Sportavtal bokningskod D508199353 ger bättre pris vid behov av övernattning. Boka på https://www.scandichotels.se/hotell/sverige/stockholm/scandic-star-sollentuna Länk till annan webbplats.

Om årsmötet

Årsmötet är svensk triathlons högsta beslutande organ. I detta forum bestäms inriktning på vår verksamhet och alla föreningar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. i landet har var sin röst på mötet, se stadgar. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Det hålls också val till bland annat förbundsstyrelse på årsmötet. Prata med styrelsen i din förening så att ni är representerade på mötet och kan vara med och påverka besluten.

Covid-19

Årsmötet är inte en offentlig tillställning eller allmän sammankomst, varvid vi kan vara fler än 50 personer. Vi har tillsammans med Scandic planerat åtgärder för att undvika trängsel och alla och en var har ett ansvar att följa Folkhälsomyndighetens råd och riktlinjer för att skydda varandra mot smittspridning.

Ta del av Folkhälsomyndighetens råd och riktlinjer för att skydda dig och andra >>>
Ta del av Scandic information Trygga möten >>>

Länk till annan webbplats.

För frågor kring dagen, kontakta STF kansli: info@svensktriathlon.org Öppnas i nytt fönster. eller 031-726 61 86.

armt välkommen!

Med anledning av den allvarliga situationen kopplad till smittspridning av Covid-19 beslutade förbundsstyrelsen (2020-03-12) i linje med Folkhälsomyndighetens information och Riksidrottsförbundets (RF) riktlinjer skjuta upp STF:s årsmöte  Länk till annan webbplats.som var planerat att hållas lördag 21 mars Stockholm.

Med rådande samhällssituation kopplat till Covid-19 kommer vi följa åtgärder, restriktioner och riktlinjer från våra myndigheter. Följ gärna den löpande informationen om idrotten och Covid-19 på: https://www.rf.se/coronavirusetochidrottsrorelsen/ Öppnas i nytt fönster..

Publicerad: 2020-04-30

Senast uppdaterad: 2020-09-18