Svenska Triathlonförbundet

Årsmöte 2019

I lördags genomfördes Svenska Triathlonförbundets årsmöte i Göteborg. 26 föreningar var representerade och deltog med stort engagemang i mötet.

Årsmötet startade med en lunch på Scandic Crown. STF:s vice ordförande Ria Damgren öppnade mötet och hälsade alla varmt välkomna då vår ordinarie ordförande Beth Friberg inte kunde närvara.

Därefter valdes Malin Eggertz Forsmark, ledamot i Sveriges Olympiska Kommitté, till mötesordförande. Till sekreterare valdes Ola Silvdahl, STF:s generalsekreterare.

STF:s ledamöter och personal presenterade kortfattat höjdpunkter från året som gått och ett urval av de aktiviteter som planeras under 2019. Propositioner och inkomna motioner diskuterades och fattades beslut om. Utförligare redogörelser för verksamhetsberättelse och verksamhetsplan finns att läsa i årsmöteshandlingarna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Vid valet av ny styrelseordförande gick årsmötet på den av valberedningen föreslagna linjen och Jesper Svensson valdes på två år. Vid valet av ledamöter kom det utöver valberedningens förslag, nomineringar från sittande möte. Efter en sluten votering fick vi fyra nya ledamöter i styrelsen. Henrik Jansson, Åsa Annerstedt, Henrik Nöbbelin och Pär Törnhult röstades in.

Samtidigt som vi vill önska den nya styrelsen med Jesper i spetsen lycka till så vill vi också rikta ett stort tack till Beth Friberg, avgående styrelseordförande. Ett lika stort tack vill vi rikta till Lotta Kellander, Aron Modig och Jonas Djurback för deras år och engagemang som ledamöter i styrelsen.

Förutom att få en inblick i förbundets verksamhet och påverka vår gemensamma framtid, är mötet ett tillfälle att träffa idrottsvänner från hela Sverige. På lördagens möte fanns triathleter från både norr till söder, öst till väst. Svenska Triathlonförbundet vill rikta ett stort tack till alla som var med! Tillsammans ska vi göra Svenska Triathlon till världens bästa Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Protokoll Länk till annan webbplats. från årsmötet publiceras på hemsidan inom en månad.

Publicerad: 2019-03-25

Senast uppdaterad: 2019-03-25